lilltrasan

Clearblue visade felaktigt

Publicerad 2015-11-26 10:43:11 i Allmänt,

I måndags var vi på Tul, Tillväxtsultraljud , på Sophia hemmet. 

Nu är Nathalie så stor i magen att hon inte syntes så bra på skärmen 😊Barnmorskan mätte och hade sig, hon kollade även blodflödet från mig till moderkakan och navelsträngen. Allt såg jättebra ut 👌🏻
Nathalie väger knappt 2 kg och ligger -7,7% under kurvan vad man kallar ett normalt stort barn. Allt mellan +22% till -22% är bra så ingen fara på taket. 
Fostervattensmängden var också normal, har ju varit lite orolig över att jag läcker.

Köpte ju tyvärr clearblues trosskydd förut som skulle visa ifall man läcker fostervatten eller inte. Dessa gav utslag vid första användning och efter ett samtal till förlossningen så förstod jag att dessa trosskydd är skit! De ger nämligen utslag av flytningar och vilken gravid kvinna har inte flytningar? 
Förlossningen hade fått fler samtal av oroliga kvinnor som tror de läcker, efter användandet av dessa skydd, men kan visa sig vara falskt alarm. För mig var det falskt.
Jag fick ett tips att lägga en pappersbit i trosan om jag skulle misstänka att jag läcker. Då skulle det visas mycket tydligare om det är läckage eller flytning. 

Måste iofs säga att jag älskar deras gravtest och älstickor, men man kan ju inte vara bäst på allt 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela