lilltrasan

Trombyl

Publicerad 2015-12-17 21:27:12 i Allmänt,


Den här lilla rackarn har varit min livlina i 33 veckor. Det är trombyl som är en blodförtunnande tablett. Tyvärr får man inte äta den hela graviditeten pga stor risk att blöda för mycket vid förlossningen 

Jag trodde inte att jag skulle reagera som jag gjorde igår när det var sista dagen jag tog den. Jag fick panik! Det kändes inte bra alls att stå på egna ben nu. Jag litar inte på mig själv eller min kropp. 

Jag hade tur som skulle träffa min barnmorska igår, hon bokade in en tid åt mig till en läkare idag där jag kunde ställa alla mina frågor. Hur snabbt kan man få blodproppar i moderkakan? Hur många blodproppar krävs för att bebisen ska ta skada? Vad ska jag tänka på nu? Hur märker jag om något är fel? 
Jag hade mycket funderingar och känner väl mig fortfarande lite orolig men det är ändå bättre.
Läkaren tyckte inte att jag behövde oroa mig. Moderkakan är stor och att den ska få så många blodproppar att bebisen inte mår bra borde inte kunna ske. De har tagit många andra tester på mig under graviditeten och allt ser jättebra ut. 
Det ända jag kan tänka på är att jag känner bebisen som jag brukar och vid minsta tvivel eller oro att hon har avvikande beteenden så ringer jag förlossningen. 
Men det är ju det som är så stressigt också. Vissa dagar är hon lite lugnare, vissa dagar lite vildare. Men bättre att ringa en gång för mycket om jag skulle nojja sen. 

Fick ett ultraljud inbokat till imorgon också. Främst för att kika om hon har fixerat sig. De är lite osäkra på Mvc. Då får jag också se hur min prinsessa har det där inne. 


Måste bara säga att jag har verkligen börjat bada ofta nu under den senare delen av graviditeten. Bada och en bra podd får mig verkligen att slappna av 👌🏻 

Kommentarer

Postat av: rundtillsund.se

Publicerad 2015-12-19 12:30:25

Skönt att bada. Det önskar jag också att jag hade kunnat göra i slutet av graviditen när man var så tung och trött. Snart är hon här.👏❤

Svar: Ja helt galet vad tiden faktiskt går fort just nu! Känns läskigt och spännande på samma gång ☺️ 😘❤️
Sandra Nordén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela