lilltrasan

Jag är bäst på att storhandla!

Publicerad 2015-12-01 18:01:46 i Allmänt,

Det är inte alltid lätt att hitta värdefulla saker att fylla mina dagar med. Att ligga i soffan kan man ju inge göra 24/7. 

Men Idag har jag åkt och handlat mat för hela veckan. Jag kan stolt presentera att notan hamnade på under 400kr. Helt sjukt, jag vet! Ändå köpte jag storpack toalettrullar för ca 70kr. 

Jag hade gjort en billig matsedel för hela veckan och även inkluderat mat som ligger i kylskåpet som helst inte ska hinna bli dålig som potatis och lök mm. 

Jag tror att de flesta är rätt dåliga på att använda upp maten man har i kyl och frys. Vi försöker verkligen tänka på att äta upp det vi har hemma men kan såklart bli mycket bättre. 
Att storhandla är något som vi måste börja göra oftare oxå. Blir mycket små handling. Varannan vecka har vi en matkasse som är riktig prisvärd för oss då vi får både lunch och middag för den dagar. 


Dagens middag, broccolipaj. Den gick verkligen hem hos min man som åt tre portioner 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela